zondag 3 februari 2008
Mind the pint
Een mens kan niet genoeg gewaarschuwd worden. Zeker niet in Groot-Brittannië waar een peuter na twee trips in de Londense ondergronds al vloeiend ‘Mind the gap’ kan zeggen. Na wat meer reisjes kan het kind je vertellen nooit een tas alleen te laten staan. Aan de waarschuwingen op de pakjes sigaretten zijn we al gewend. Reclame voor vet eten en snoep is al in de ban rond kinderprogramma’s en nu is het de beurt aan de grote liefde van veel Britten: de alcohol.
Vanaf volgend jaar moet de drankindustrie een waarschuwing op de fles en de blikjes plakken. Gedacht wordt aan ,,ken je limiet’’ en ,,drink met mate’’. Dat wordt lachen in de Britse pubs waar men zelfs na het wat flexibeler worden van de openingstijden doorgaans nog steeds tegen de klippen op drinkt uit angst voor de gehate bel voor de laatste ronde.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten